Beyincik Sarkması Tedavisi
30 Eyl 2019 Okuma: 78

Beyincik Sarkması Tedavisi

Chiari malformasyonu da denilen beyincik sarkması hastalığının medikal yöntemlerle tedavisi mümkün değildir. Tek tedavi yöntemi ameliyattır. Bazı durumlarda (sarkmanın boyutu ve hastanın durumuna göre) ameliyat yapmak yerine hasta takip edilir. Bunun dışında chiari hastalığının bir ilacı veya bir fizik tedavi yöntemi bulunmamaktadır.

Beyincik sarkması zor teşhis edilir. Genellikle hasta, boynundaki bir sıkıntıdan dolayı boyun MR'ı çektirir ve iyi bir göz tarafından incelenen MR'da rastlantısal olarak beyincik sarkması teşhis edilir. Beyincik sarkması tanısı konulmuş, uzman bir hekim tarafından muayene edilmiş ve bulgular saptanmışsa; bütün bunlar ışığında hekimden ameliyat kararı çıkmışsa mutlaka bu karara uyulmalıdır. Çünkü önemli bir rahatsızlık olan chiari hastalığı bekletmeye gelmez. Ameliyattan kaçılması ve takipsiz kalınması durumunda şikayetler ilerleyebilir, kişiyi bakım hastası durumuna düşürebilir ve ölümcül sonuçlara doğru götürebilir.

Beyincik Sarkması Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Chiari malformasyonu ameliyatında mikrocerrahi uygulanır. Rahatlatma ameliyatı da denilen servikal dekompresyon ameliyatı yapılır. Her cerrahi girişimde olduğu gibi burada da risk mevcuttur. Ancak günümüz şartlarında bu risk çok düşük oranlara inmiştir.

Başla boynun birleşim yerinden girilir. Başın arka tarafında bulunan kemik ve ilk iki omur TUR denilen özel cihazlarla açılır. Omuriliği saran dura zarı da açıldıktan sonra özel bir yamayla omurilik kesesi genişletilir. Böylece sıkışan bölge rahatlatılmış olur.

Spotify